Στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, αναμφισβήτητα, τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την εικόνα μιας επιχείρησης. Αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο όταν μεταξύ ενός μυνήματος μιας επιχείρησης και ένος καταναλωτή παρεμβάλεται η οθόνη ενός υπολογιστή ή μιας έξυπνης συσκευής.

Όταν δεν υπάρχει η αίσθηση της αφής, της γεύσης, της ακοής ή της όσφρησης η όραση γίνεται πολύ γρήγορα η πιο πολύτιμη αίσθηση. Χρησιμοποίείτε όμως σωστά και αποτελεσματικά την εταιρική σας εικόνα ως μέρος της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ της επιχείρησης σας;

Η αξία της εταιρικής εικόνας στο Branding

Αν θέλετε να κατανοήσετε την αξία της εικόνας στη σχέση μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή πλήρως θα πρέπει να πάψετε να βλέπετε το θέμα από τη σκοπιά της επιχείρησης και να μεταβείτε στη σκοπιά του καταναλωτή. Με άλλα λόγια σκευθείτε τον εαυτό σας ως καταναλωτή.

Τι συναισθήματα σας γενιούνται σε σχέση με συγκεκριμένα λογότυπα που βλέπετε σε τακτική βάση; Σκευθείτε δημοφιλείς μάρκες όπως η Coca Cola, η Nike, η Apple και η Google. Είτε το έχετε συνειδητοποιήσει είτε όχι κάθε κάθε ένα από αυτά τα λογότυπα θα μπορούσε κάλλιστα να εμπνεύσει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Αυτό μπορεί να σχετίζεται με το φυσικό σχήμα ή χρώμα του λογοτύπου, με μια εμπειρία που είχατε με αυτό το εμπορικό σήμα στο παρελθόν ή μια προσδοκία που σας προκαλεί.

Όπως πολύ γρήγορα καταλάβατε από την προσωπική σας εμπειρία, ένα εμπορικό σήμα μπορεί να έχει μια απίστευτη επιρροή στις αγοραστικές σας αποφάσεις. Σύμφωνα με έρευνες μια είκονα παρέχει πολλές πληροφορίες σ’ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κι αυτό συμβαίνει γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται μια εικόνα ακαριαία σε αντίθεση με το διάβασμα ή την ακοή που η διαδικασία της επεξεργασίας διαρκεί πολύ περισσότερο.

Αυτό απλά σημαίνει ότι μια εικόνα προκαλεί συνήθως μια άμεση ανταπόκριση.

Βασικές πτυχές για μια επιτυχημένη εταιρική εικόνα

Ενώ ένα λογότυπο και μια εταιρική ταυτότητα μπορεί να φαίνονται απλά, περιέχουν πολύ περισσότερα από οτι βλέπει το μάτι. Η εικόνα που ένας πελάτης βλέπει μπορεί να είναι η πολύ βασική. Η εργασία όμως που χρειάζεται για να δημιουργήσουμε ένα αποτελεσματικό λογότυπο είναι πολύ λεπτομερής και περίπλοκη.

Παραθέτουμε μερικά από τα βασικά στοιχεία που οδηγούν στη σχεδίαση ένος επιτυχημένου εταιρικού λογότυπου.

Σκοπός

Πριν από την ανάπτυξη οποιουδήποτε από τα ακόλουθα στοιχεία, πρέπει να οριστικοποιηθεί ο σκοπός. Ποιά αξία θέλουμε να προβάλουμε; Τι θέλει να δει το πελάτης; Ποιός είναι ο σκοπός; Όλες αυτές οι ερωτήσεις όπως και πολλές άλλες πρέπει να απαντηθούν.

Χρώμα

Όπως πιθανώς να γνωρίζετε τα χρώματα είναι από τα πιο ισχυρά στοιχεία μιας δυνατής εικόνας. Το χρώμα είναι συχνά η πιο ευμνημόνευτη συνιστώσα μιας εικόνας και ορισμένες χρωματικές αποχρώσεις μας συνδέουν με συγκεκριμένα συναισθήματα και σύμφωνα με έρευνα το χρώμα αυξάνει την αναγνωρισιμότητα ενός λογοτύπου κατά 80%.

Σχήμα

Ένα σχήμα ή μια σύνθεση σχημάτων σε συνδιασμό με το χρώμα οδηγούν ένα εμπορικό σήμα στον όρο «αξία» και παράγουν συγκεκριμένες συναισθηματικές αντιδράσεις. Τα σχήματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά επειδή τα περισσότερα βασικά γεωμετρικά σχήματα έχουν καθολική σημασία που διαποτίζουν τους όρους κουλτούρα, φυλή και ορθολογική αξία.

Συμβολισμός

Ο όρος συμβολισμός είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον συνδυασμό ορισμένων χρωμάτων με συγκεκριμένα σχήματα. Η εικόνα μιας μάρκας που ενσωματώνει κάποιον γνωστό συμβολισμό μπορεί να ενεργοποιήσει συγκεκριμένα συναισθήματα που βοηθούν στην ανάπτυξη της.

Απλότητα

Μερικές φορές τα καλύτερα λογότυπα είναι τα πιο απλά. Σκευθείτε το απλό σχήμα της Nike, το «M» των McDonalds, τα χρωματιστά γράμματα της Google, τη γοργόνα των Starbucks ή τα καλλιγραφικά γράμματα της Coca Cola. Τι καλύτερο όταν ένα λογότυπο μπορεί να δένει σχήματα, χρώματα, συμβολισμό και σκοπό μαζί σε μια απλή οπτική αποτύπωση.

Ξεχωρίστε από το πλήθος

Δεν αποτελεί καμία έκπληξη το γεγονός ότι οι μικρές μάρκες είναι σε μειονεκτική θέση όταν ανταγωνίζονται τις μεγάλες μάρκες για την αναγνώριση. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα των προσαθειών τους και δεν είναι τίποτα άλλο από το χτίσιμο μιας υψηλής ποιότητας εταιρικής εικόνας.

Κατά πρώτον θα πρέπει να κατανοήσετε ποιο είναι το κοινό σας και τις διαφορές των όρων «Ανάγκη» και «Επιθυμία». Πως μπορείτε να προκαλέσετε μια συναισθηματική αντίδραση; Πως θα μπορούσε αυτή η αντίδραση να οδηγήσει σε μια πολύτιμη ενέργεια; (π.χ. πώληση) Η εταιρική σας εικόνα προκαλεί το συναίσθημα της ανάγκης ή της επιθυμίας;

Κατά δέυτερον πρέπει να δώσετε στους καταναλωτές έναν λόγο για να ενεργήσουν. Η συμπεριφορά των ανθρώπων μπορεί να δείχνει πολύ διαφορετική λόγω του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του καθενός, το γεγονός όμως τελικά είναι ένα, όλοι οδηγούνται από τα ίδια πράγματα. Αναζητούν συνέχεια λόγους για να ενεργήσουν και το μόνο που θέλουν είναι να έχουν πεισθεί λογικά ή συνασθηματικά για να την πράξουν.

Το χτίσιμο μια εταιρικής εικόνας απαιτεί μεγάλες δόσεις υπομονής και αφοσίωσης. Πρέπει να αποδεχθείτε το γεγονός ότι η εταιρική σας εικόνα χρειάζεται χρόνο μέχρι να αναπτύξει την επιθυμητή έλξη στην αγορά.

Μόλις το καταφέρει, όλα όσα κάνατε θα αξίζουν τον κόπο. Το κεφάλαιο της επιχείρησης σας που ονομάζεται εταιρική εικόνα θα μπορεί να ανταγωνιστεί οποιοδήποτε άλλο τέχνασμα μάρκετινγκ ή στρατηγική διαφήμισης μπορεί να ρίξει ο ανταγωνισμός στους καταναλωτές.

Επικοινωνια

Ενημερωθείτε

για το πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε στο χτίσιμο της εταιρικής σας εικόνας.
Επικοινωνια