Ο «Δεκάλογος» για την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ( e- shop ).

Στη διάρκεια της λειτουργίας της επιχείρησης μας έχουμε κλειθεί να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Η ενασχόληση μας με αυτή την υπηρεσία και η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει μας έκανε να συντάξουμε ένα δεκάλογο για τη σωστή σχεδίαση και ανάπτυξη ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος.

Αν ήδη διαχειρίζεστε, το σκέφτεστε ή είστε στη φάση της κατασκευής ένος ηλεκτρονικού καταστήματος πιστεύω ότι το κείμενο που ακολουθεί μπορεί να σας βοηθήσει στην προσπάθεια σας.

1. Δείτε το σοβαρά

Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να κοιμάστε και να ξυπνάτε μπροστά στον υπολογιστή. Πρέπει να το δείτε σαν ένα κανονικό κατάστημα. Πρέπει να φτιάχνετε τη βιτρίνα του, να μιλάτε με τους πελάτες σας, να βάζετε προσφορές, να προβληματίζεστε αν δεν έρχονται αρκετοί επισκέπτες στο κατάστημα όπως και όταν έρχονται πολλοί και δεν ψωνίζει κανένας. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι κάτι το ζωντανό και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζετε, ΣΟΒΑΡΑ.

2. Έρευνα αγοράς

Πριν ξεκινήσετε την σχεδίαση και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος κάντε μια έρευνα για τις τάσεις αναζήτησης και αγοράς των προϊόντων σας στον ιστό. Έχει ζήτηση το προϊόν σας στο διαδίκτυο ή οι αγοραστές προτιμούν να το αγοράζουν από φυσικά καταστήματα; Σε τι τιμή το πουλά ο ανταγωνισμός; Υπάρχει περιθώριο κέρδους που θα καταστήσει βιώσιμο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα; και ένα άλλο κάρο ερωτήματα που μπορούμε να τ’ αναλύσουμε σε κάποι άλλο post. Να έχετε πάντα υπόψη σας βέβαια ότι τις οριστικές απαντήσεις θα τις έχετε αφού ξεκινήσετε τη λειτουργία του καταστήματος σας και οτι οι στατιστικές έρευνες και μελέτες συχνά πέφτουν έξω.

3. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Οι πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων ή online buyers όπως αποκαλούνται στη διαδικτυακή ορολογία έχουν σαν βασικό κριτήριο αγοράς την τιμή. Μη μείνετε όμως σε μόνο σε αυτό γιατί καλή τιμή, ενδεχομένως την ίδια με τη δική σας, μπορεί να έχει και ο ανταγωνισμός σας, ο πελάτης όμως από κάπου θα ψωνίσει. Βρείτε και άλλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για να μπορέσετε να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό  για παράδειγμα η τεχνογνωσία ή η εύκολη αγορά και πάντα να δείχνετε ότι αυτό που πουλάτε το αγαπάτε.

4. KISS: Keep It Simple Stupid η στα ελληνικά Κρατήστε το απλό

Ξεκινήστε από κάτι απλό. Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε δαπανώντας μεγάλα ποσά για την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ξεκινήστε όμως με κάτι μελετημένο απλό και καλοσχεδιασμένο.

Ο περισσότερος κόσμος σιχαίνεται την πολυπλοκότητα. Αν ο επισκέπτης χάνεται στην πλοήγηση, το εικαστικό του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι φλύαρο ή δεν έχει συνοχή με τα προϊόντα που πουλάτε και το πιο σημαντικό αν δεν μπορεί να ψωνίσει εύκολα και γρήγορα απλά δεν θα ψωνίσει. Φανταστείτε την είσοδο σας σε ένα φυσικό πολυκατάστημα κακά δομημένο όπου για παράδειγμα δίπλα στις φούστες υπάρχουν ανδρικά εσώρουχα, δίπλα στα ανδρικά τζην βρίσκονται τα καλσόν, οι διάδρομοι είναι ασαφείς και δεν ξέρετε που είναι το ταμείο. Τι εντυπώσεις σας δημιουργούνται? Ακόμα και αν αγοράζατε μια φορά θα ξαν’ αγοράζατε από εκεί? Μάλλον όχι

4. Δώστε έμφαση στην εικόνα σας

Δαπανήστε ένα ποσό για τη σχεδίαση ενός επαγγελματικού λογότυπου και χτίστε πάνω του μια εταιρική ταυτότητα. Τα οφέλη που θα αποκομίσετε (πωλήσεις) είναι πολλά περισσότερα από αυτά που φαντάζεστε. Zούμε στην εποχή που η εικόνα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Αν το e-shop σας είναι κακοσχεδιασμένο ο επισκέπτης θα το απορίψει συναισθηματικά σε 0,7 δευτερόλεπτα. Τόσο χρόνο παίρνει σε κάποιον χρήστη για να καταλάβει αν μπορεί να σας εμπιστευθεί ή όχι.

6. Φωτογραφίες

Επενδύστε στη καλή φωτογράφιση των προϊόντων σας. Οι έρευνες έχουν δείξει οτι ό κόσμος προτιμάει να αγοράζει προϊόντα καλοφωτογραφημένα. Αισθάνεται πολύ πιο άνετα και μεγαλύτερη ασφάλεια όταν αγοράζει από e-shop που παρουσιάζει το προϊόν μέσα από μια καλή φωτογραφία. Ακόμα και άν το προϊόν είναι τυποποιημένο και το βρει πιο φθηνά σε μια ιστοσελίδα με κακή φωτογραφία, θα επιλέξει να το αγοράσει από κάπου άλλου με καθαρή φωτογραφία έστω και αν είναι λίγο πιο ακριβό. Ο νοών νοείτω.

7. Κείμενα

Τα κείμενα είναι αυτά που πουλάνε. Η προτροπή τα σωστά σλόγκαν, οι σωστή περιγραφή του προϊόντος και γενικά ο τρόπος που θα επικοινωνήσετε γραπτά με τον επισκέπτη της ιστοσελίδας σας παίζουν επίσης πολύ μεγάλο ρόλο στο αν αυτός ο επισκέπτης θα παραμείνει επισκέπτης ή θα γίνει πελάτης

8. Προώθηση

Το άνοιγμα ενός e-shop είναι σαν να ανοίγετε ένα φυσικό κατάστημα. Που θα επιλέγατε να το ανοίξετε σε ένα κεντρικό δρόμο ή στο “πουθενά”; Είναι πάρα μα πάρα πολυ σημαντικό να μπορούν να σας βρούνε και για να σας βρούνε θα πρέπει να κάνετε ενέργειες για την προώθηση του e-shop. Βασίκοι και αποδοτικοί τρόποι προώθησης είναι:

  1. Google Adwords  (πληρωμένες διαφημίσεις κειμένου)
  2. SEO (Search engine optimization ή βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης στα ελληνικά)
  3. Social Media (Κοινωνική δικτύωση)

9. Ταχύτητα

Ο χρόνος που χρειάζεται για να φορτώσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στον browser είναι πολύ σηματικό να είναι μικρός για δυο πολύ σοβαρους λόγους.

  1. Για τους επισκέπτες. Αν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας περιμένει ώρα για να φορτωθεί απλά θα φύγει και θα πάει σε άλλο κατάστημα.
  2. Για τις μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές ανζήτησης (Google) έχουν προσθέσει έναν αλγόριθμο που υπολογίζει τον χρόνο φόρτωσης που χρειάζεται μια ιστοσελίδα και τις πιο γρήγορες τις κατατάσει πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης σε σχέση με τις πιο αργές.

Ευτυχώς με τη χρήση νέων προγραμματιστικών τεχνολογιών όπως της CSS3 για τα γραφικά και της HTML5 για το layout, η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας μειώνεται δραματικά.

10. Συνεχής Προσπάθεια

Όπως προανέφερα το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά κάποιο τρόπο είναι ένας “ζωντανός οργανισμός”, μεγαλώνει, εξελίσεται και για να αναπτυχθεί σωστά και να αποδώσει οικονομικά χρειάζεται συνεχής προσπάθεια σε δοκιμές και αλλαγές για να δείτε τι αποδίδει και τι δεν αποδίδει, ενημέρωση για να μη φαίνεται παρατημένο και γενικά συνεχή προβληματισμό. Ένας καλό τρόπος για να δείτε τι πρέπει και τι δεν πρέπει ν’ αλλάξετε είναι τα usability testing. Πάρτε έναν φίλο σας και βάλτε τον στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Παρατηρήστε και καταγράψτε τον τρόπο που πλοηγείται στις σελίδες σας. Ο τρόπος αντίδρασης του είναι κάτι που θα σας εκπλήξει και θα σας βοηθήσει απίστευτα στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

2017-05-23T15:25:32+00:00By |Categories: Internet Business|Tags: , |